21 december 2011

Oh denneboom, oh denneboom.....

Nadat de Sint en zijn gevolg ons land weer stilletjes had verlaten stond er in eens een kerstboom in de groep. Mijn collega had de lichtjes er al in gehangen, en ik mocht -samen met groep 3- de boom verder versieren. En dan maak je een doos open en blinkt het roze je tegemoet:
  • roze kerstballen
  • roze kerstslingers
  • roze kerstdruppels
en als ik ergens niet van hou dan is het wel roze.....maar goed de kinderen vonden het geweldig.
En dus ben ik, samen met 2 leerlingen, de boom gaan versieren. Ik de haakjes aan de ballen en de kinderen de ballen in de boom hangen en natuurlijk sneuvelden er diverse roze ballen (waar ik uiteraard niet rouwig om was).
Alleen...toen alles in de boom hing ontbrak er iets heel belangrijks: de piek!
Maar daar werd direct iets opgevonden...2 leerlingen maakten wel een ster dus er werd papier gepakt, scharen en kleurpotloden en stiften en er werden 2 prachtige sterren gemaakt.
En de twee (ongelijke) sterren werden door de juf zo goed en zo kwaad als het ging aan elkaar gemaakt en in de top van de boom gezet.
En heel groep 3 vond dat wij de aller-aller-allermooiste boom van de wereld hadden!!

                                                     en zeg nou zelf..is het geen plaatje?

En toen hadden ze de smaak te pakken, de smaak van het knutselen wel te verstaan.
Achterin de klas hebben we een heel groot prikbord. Normaliter hangt dit vol met alles wat ontdekt wordt bij de IPC-lessen, maar vanaf de sint tot halverwege januari is er geen IPC en hebben we dus een leeg prikbord. Nou ja leeg...mijn collega had er een grote boom op gemaakt, een huis, een kerstboom en een maan. Maar verder was het prikbord leeg.
En een paar enthousiaste leerlingen hebben nog meer huisjes gemaakt, een grote flat waar de laatste zwarte piet nog een blik werpt op het pleintje (natuurlijk vanachter de schoorsteen). En daarnaast zijn er sneeuwpoppen en een heuse kerstman te zien.

het kerstplein van groep 3

Nu kunnen we er nog een week van genieten, daarna gaat de kerstversiering weg en zal het groep 3-pleintje er besneeuwd bij gaan liggen...tot halverwege januari, want dan begint het 'echte' werk weer en starten we een nieuw IPC-project.

In de tussentijd:
Fijne kerstdagen en een super 2012...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten