30 december 2013

Nog snel even dit jaar....

Zo aan het einde van het jaar zit ik nog even te bedenken wat ik nog wil doen en ik had op de website van Bianca Oldenbeuving een recept gezien om zelf klei te maken.
Klei die NIET chemisch is, die door toevoegingen van kruiden en olie prima is voor de sensomotoriek en die je na een maand kan weggooien. Ongetwijfeld zitten er aan deze klei nog meer voordelen maar ik persoonlijk vind deze punten wel belangrijk.

Dus gewapend met het recept ben ik aan de slag gegaan:
pannetje - weegschaal - bakje en als alles (incl. de babyolie) in het pannetje zit moet je gaan roeren.

Maar dan komt het punt dat de klei een bal moet vormen....en ik weet niet of dat zo goed gelukt is.
Het resultaat is een 'worst klei' dat in mijn ogen toch nog erg plakkerig is.
Is hier wel mee te kleien???


Ik weet het niet, laat het nu maar afkoelen en ga er dan straks iets van proberen te kleien.
En lukt het niet?? Dan ga ik het nog een keer proberen...misschien minder water of langer op de plaat laten staan.
Ik heb nog een hele week om het te proberen.....


2 opmerkingen:

  1. Je kunt er in elk geval mooi gevormde dr..... van maken! En die ruiken nog lekker ook!
    Zeg ook nog van harte met je verjaardag vanuit Drenthe...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En laat je er nou echt iets mee kunnen maken....dank je wel voor de felicitaties!

      Verwijderen